diumenge, 28 de desembre del 2014

L'Entrevista




Fa uns quants dies de Radio Mollet em van demanar per entrevistar-me arrel d’una vivencia que em va publicar el diari molleta,””Contrapunt” A l’hora convinguda em vaig personar i per el que em va dir el conductor del programa era encara una mica massa d’hora. Amablement em van pregar que m’esperés i que tot seguit iniciaríem l’entrevista. Em vaig quedar sola davant d’una taula, esperant doncs el moment precís. A la poca estona van entrar dos senyors i es van seure davant la taula sense dir-me ni hola. Un xic mosca vaig dir-los: Deu vos guardi! . Vaig notar entre ells una mirada de complicitat, com aquell que diu: “ Que parla ara aquesta”. Veient que no em contestaven res vaig repetir la salutació i tampoc, muts que muts . Per fi va entrar el conductor del programa i els dos senyors a la plegada no sé pas que li van explicar per que entre que parlaven plegats poc vaig entendre la conversa. El que si vaig entendre com a comiat : “Con esto esta todo dicho” Van alçar-se i se’n van anar. El conductor del programa va fer una cara tota rara com aquell que no entén res del que passa.

Pel que després varem deduir fou que els va molestar que els saludés en català i tan estrany. La xerrada de l’entrevista versava en que si la república fou bona o no per al ciutadà. Jo sense pensar-m’hi gens vaig dir que fou molt bona per que va crear un sistema cultural molt positiu. 

El comentari em va fer recordar que jo vaig tenir la sort d’aprendre català correcte durant els quatre anys de república que era obligat a les escoles i centres educatius de que tot l’ensenyament fos en la nostra llengua.

Que a aquells senyors no entenguessin el valor del idioma no era culpa nostra. El problema era d’ells ja que podien haver procurat si no parlar-lo almenys entendre’l el millor possible.

Se suposa que parlar de forma correcta el català per aquell que no és nadiu de la nostra terra ha de ser força conflictiu però més pesat ha de ser fer aquest paperets que sols deriven de la ignorància.

1 comentari:

  1. Va ser molt lamentable el que es va viure el dia que vas venir a la ràdio per prendre part a una tertúlia per parlar de si monarquia o república. Hi ha gent qui encara no ha superat certes etapes de la història més recent o a qui li agradaria que retornessin.

    ResponElimina